Po otwarciu dostępu do wersji alfa portale profilowe zaczęły otrzymywać więcej informacji na temat dodatku. Ponieważ w tej chwili nie ma o czym pisać, a data premiery jest jeszcze bardzo odległa, postanowiłem, że zajmę się alfą, a potem, mam nadzieję, beta testami. Wygląda na to, że główną cechą WoD nadal będą garnizony i wyznawcy, więc od nich rozpocznie się seria postów.
W skrócie, dla tych, którzy nie wiedzą, czym jest garnizon i zwolennicy. W ciągu ostatnich dziesięciu lat w Azeroth pojawiła się masa rycerzy bez strachu, bez zarzutu i bez dachu nad głową. Aby naprawić to nieporozumienie, władcy świata postanowili pozwolić nam budować własne twierdze. Ponieważ ziemie w Azeroth zostały już podzielone, a akty własności rozdane, otrzymamy ziemię w Drenor. Oznacza to, że garnizon jest twoim osobistym terytorium, na którym możesz stawiać różne budynki, które z kolei będą utrzymywane przez twoich zwolenników. Są to w zasadzie twoi służący i personel służący, ale twórcy gry postanowili nadać im bardziej dumną nazwę.
W rzeczywistości garnizon jest kolejną płaszczyzną rozwoju postaci. Tak opisują to blizsi na stronie internetowej:
Jeśli chodzi o rozgrywkę, oznacza to, że będziesz budować i ulepszać zdolności bojowe swojego garnizonu, rozwijając swoją postać do poziomu 100. Jeśli tylko wykonasz zadania na Drenor, będziesz miał wiele okazji do budowania struktur w swoim garnizonie. Wybierając określone budynki, możesz wpływać na to, jak rozwija się Twoja postać, jakie zadania może wykonać i jakie bonusy otrzyma, gdy znajdzie się w danym miejscu. Na przykład, wykonując zadania w Gorgrond, możesz zdobyć plany tartaku lub poligonu. Twój wybór budynków zadecyduje również o tym, jakie budynki będziesz mógł wybudować w Garnizonie, a później w placówce Gorgrond. Będziesz mógł wykonywać zadania związane z konkretnym budynkiem, co z kolei zapewni postaci pewne bonusy podczas pobytu w Gorgrond.
Chcemy, aby gracz mógł przekonać się, jak jego wysiłki wzmocniły jego obronę, i przygotować się do bitwy z Żelazną Hordą, gdy ukończy budowę budynku na danym obszarze (a tym samym będzie miał możliwość dodania go do swojego garnizonu). Aby wyobrazić sobie, jak będą wyglądały bonusy do budynków, wyobraź sobie, że przywołujesz ogra z poligonu w Gorgrondzie lub atakujesz wroga w Thaladorze salwami artylerii. Naszym celem jest zapewnienie graczom szerokiego wachlarza przydatnych umiejętności, a także wartościowych przeciwników, przeciwko którym można je wykorzystać.
Dla mnie brzmi dobrze. Chociaż dla tych, którzy grali w SWTOR, wyznawcy bardzo przypominają tamtejszych towarzyszy. A w przypadku SWTOR wybór towarzysza miał wpływ na styl gry. Na przykład, możesz wziąć towarzysza-tanka, pozostając jednocześnie dd, lub towarzysza-hila, który sam jest czołgiem. W WoD dostaniemy szansę na urozmaicenie poziomu solo do 100. poziomu poprzez rozwój garnizonu. Z tego, co wiemy, w SWTOR możesz mieć więcej wyznawców niż towarzyszy. A jeśli niestandardowi towarzysze, których "wydałeś" w trakcie fabuły, będą w stanie przyciągnąć ich na różne sposoby. Która jednak nie jest określona. Co jeszcze wiadomo o alfa-testerach? Poniżej kilka słów na ten temat:
- Naśladowcy będą wykonywać misje, które pozwolą im zdobyć zasoby do rozwoju garnizonu lub łupy przed renderowaniem;
- każdy z wyznawców będzie miał swój własny zestaw umiejętności;
- Niektórzy wyznawcy będą lepiej przystosowani do pewnych misji, a inni będą bardziej efektywni, jeśli zostaną "przypisani" do określonych budynków;
- zwolennicy będą ulepszani w trakcie misji;
- Po osiągnięciu poziomu 100 wyznawcy mogą dalej rozwijać swoje umiejętności, zdolności i cechy;
- misje mogą mieć różne wymagania pod względem składu grupy, stopnia trudności i wielkości grupy uczniów.
Plany będą potrzebne do budowy budynków. Blueprints można zdobyć z pokonanych mobów, z pomocą towarzyszy lub po osiągnięciu określonego poziomu we frakcji. Jeśli jesteś zbyt leniwy, aby się męczyć, to po osiągnięciu poziomu 100 możesz kupić wszystkie plany od specjalnego handlarza. To prawda, będą one sporo kosztować. Teraz w świecie testowym tylko jeden wzór kosztuje 1000 złota, pozostałe kosztują 5000 złota. Zatem zwiększenie liczby garnizonów nie będzie dostępne dla zbyt wielu bogatych graczy. Jest całkiem możliwe, że przed premierą coś się jeszcze zmieni, ale nie sądzę, żeby to było coś poważnego.
Im lepiej poznaję tę innowację WoD, tym bardziej staje się ona interesująca - czy Blizs będzie w stanie utrzymać równowagę? Z jednej strony garnizon jest dobrą pomocą w ubieraniu postaci i zarabianiu pieniędzy, z drugiej strony nie byłoby tak jak z daleekami na początku MoP, kiedy to stało się to nudne.
Przy okazji, na wowhead jest już zapisana baza danych budynków i wyznawców. W międzyczasie, oto mały filmik zrobiony przez jednego z graczy mmo. Garnizon to Horda, więc nie lekceważ sojuszników.