Po otwarciu dostępu do alfy, portale profilowe zaczęły otrzymywać więcej informacji na temat dodatku. Ponieważ nie ma za bardzo o czym pisać, a data premiery jest jeszcze odległa, postanowiłem, że zajmę się alfą, a potem, mam nadzieję, beta testami. Wygląda na to, że główną cechą WoD nadal będą garnizony i wyznawcy, więc seria postów rozpocznie się właśnie od nich.
W skrócie, dla tych, którzy nie wiedzą czym jest garnizon i wyznawcy. Przez ostatnie dziesięć lat w Azeroth była masa rycerzy bez strachu, bez zarzutu i bez kwater. Aby naprawić to nieporozumienie, władcy świata postanowili pozwolić nam budować nasze własne twierdze. Ponieważ ziemia w Azeroth została już podzielona, a akty własności rozdane, otrzymamy ziemię w Drenor. Oznacza to, że garnizon jest twoim osobistym terytorium, na którym możesz stawiać różne budynki, które z kolei będą utrzymywane przez twoich zwolenników. Są to w zasadzie twoi słudzy i służba, ale twórcy gry postanowili nadać im bardziej dumną nazwę.
Tak naprawdę garnizon to kolejna płaszczyzna rozwoju postaci. Tak to opisują blizsi na offsite:
Jeśli chodzi o rozgrywkę, oznacza to, że będziesz budował i ulepszał możliwości bojowe swojego garnizonu, rozwijając swoją postać do poziomu 100. Tak długo jak będziesz wypełniał zadania na Drenor, będziesz miał wiele okazji do budowania struktur w swoim garnizonie. Wybierając określone budynki, możesz wpłynąć na to, jak rozwinie się Twoja postać, jakie zadania może wykonać i jakie bonusy otrzyma, gdy znajdzie się na danym obszarze. Na przykład, wykonując zadania w Gorgrond, możesz zdobyć plany tartaku lub obszaru treningowego. Twój wybór budynków zadecyduje również o tym, jakie budynki będziesz mógł wybudować w Garnizonie, a później w placówce Gorgrond. Będziesz mógł wykonać zadania związane z konkretnym budynkiem, które z kolei dadzą postaci pewne bonusy podczas pobytu w Gorgrond.
Chcemy, aby gracz mógł doświadczyć, jak jego wysiłki wzmocniły jego obronę i przygotować się do walki z Żelazną Hordą, gdy tylko ukończy budowę budynku na danym obszarze (a więc będzie miał możliwość dodania go do swojego garnizonu). Aby wyobrazić sobie, jak będą wyglądały bonusy do budynków, wyobraź sobie, że przywołujesz ogra z poligonu w Gorgrondzie lub atakujesz wroga w Thaladorze salwami artylerii. Naszym celem jest zapewnienie graczom szerokiego wachlarza przydatnych umiejętności, jak również godnych przeciwników, przeciwko którym te umiejętności można wykorzystać.
Dla mnie brzmi dobrze. Chociaż dla tych, którzy grali w SWTOR, wyznawcy mocno przypominają tamtejszych towarzyszy. A w przypadku SWTOR, wybór towarzysza wpływał na styl gry. Na przykład, możesz wziąć towarzysza-tanka, pozostając dd, lub wziąć towarzysza-hila, samemu będąc tankiem. W WoD będziemy mogli urozmaicić poziom solo aż do 100. poziomu poprzez rozwój garnizonu. Ale z tego co wiemy, w SWTOR możesz mieć więcej wyznawców niż towarzyszy. A jeśli niestandardowe towarzysze "wydany" w trakcie działki, to tutaj mogą być przyciągane na różne sposoby. Co jednak nie jest określone. Co jeszcze wiadomo o alfa-testerach? Kilka słów na ten temat poniżej:
- Naśladowcy będą wykonywać misje, które pozwolą im zdobyć zasoby do rozwoju garnizonu lub łupy przed renderowaniem;
- każdy z wyznawców będzie miał swój własny zestaw umiejętności;
- Niektórzy wyznawcy będą lepiej przystosowani do pewnych misji, a inni będą bardziej efektywni, jeśli zostaną "przypisani" do określonych budynków;
- Zwolennicy będą ulepszani w trakcie misji;
- Po osiągnięciu poziomu 100, wyznawcy mogą dalej rozwijać swoje umiejętności, zdolności i cechy;
- misje mogą mieć różne wymagania co do składu grupy, stopnia trudności i wielkości grupy naśladowców.
Plany będą potrzebne do konstruowania budynków. Blueprinty można zdobyć z pokonanych mobów, z pomocą towarzyszy lub po osiągnięciu określonego poziomu we frakcji. Jeśli jesteś zbyt leniwy, aby się męczyć, to po osiągnięciu poziomu 100 możesz kupić wszystkie plany od specjalnego handlarza. To prawda, będą one kosztować dość dużo. Teraz w świecie testowym tylko jeden wzór kosztuje 1000 złota, pozostałe kosztują 5000 złota. Więc wzmocnienie garnizonów nie będzie dostępne dla bardzo wielu bogatych graczy. Jest całkiem możliwe, że jeszcze coś się zmieni przed premierą, ale nie sądzę, żeby to było coś poważnego.
Im bardziej poznaję tę innowację WoD, tym bardziej staje się ona interesująca - czy Blizs będzie w stanie utrzymać równowagę? Z jednej strony garnizon to dobra pomoc w ubieraniu postaci i zarabianiu pieniędzy, z drugiej strony nie byłoby tak jak z daleekami we wczesnym MoP, kiedy to stało się to nudne.
Przy okazji, na woofhead już nagrane bazy danych budynków i zwolenników. W międzyczasie, oto mały filmik zaczerpnięty z mmo chump. Garnizon to Horda, więc bez obrazy dla sojuszników.