Wczorajsze oglądanie działu World of Warcrat poświęconego questom, endgame, obozom wojskowym i kolejnej przebudowie statystyk pozostawiło sprzeczne wrażenia. Nie lubię krzyczeć "okazualele!!!11″, ale gdy chodzi o zmiany w stosunku do sprzętu z jakiegoś powodu nie potrafię znaleźć innych słów. I nie chodzi nawet tylko o to, co powiedzieli deweloperzy, ale także o reakcję opinii publicznej. Zostawmy jednak analizę na później, skoro już przedstawiliśmy fakty. Jakie są więc główne zmiany w systemie przedmiotów i cech w Warlords of Draenor?
Greg Krabowitz Street, który prowadził tę część prezentacji powiedział, że gracze mają zbyt wiele do zrobienia z przedmiotami po ich zdobyciu. Naładuj, włóż kamienie, zakuć w kajdany, ulepszyć za pomocą punktów męstwa. Za dużo pracy dla głowy i koszt bramki. To nie jest dobre, powiedział Greg, im wcześniej gracz zaczyna używać przedmiotu tym lepiej i zademonstrował ten zrzut ekranu tutaj.
Twórcy uważają, że proces ten należy uprościć. Odbędzie się to poprzez zmniejszenie ilości enchantów, kamiennych dziur w przedmiotach oraz fakt, że w 6.0 usuną recasting. Aby to zrekompensować, można użyć więcej enchantów dla przedmiotów. Innymi słowy, wybór zaklęć dla danego przedmiotu zostanie rozszerzony. Jeśli chodzi o klejnoty, zauważono, że będzie mniej dziur, ale klejnoty będą potężniejsze.
Oprócz tego nadchodzą następujące zmiany:
Cechy charakterystyczne:
- celność i umiejętności zostały usunięte z listy cech;
- blokowanie i parowanie również usunięte z charakterystyki, ale czołgi nadal mogą blokować i parować;
- nowy parametr dla czołgów: bonusowy pancerz, który będzie obecny na przedmiotach takich jak naszyjniki i pierścienie;
- dodano inne cechy, które są widoczne na pancerzu, ale biorą udział w obliczaniu ogólnego poziomu przedmiotu;
- Przykładami takich cech są: "life stealing" (zdobywanie xp przez trafienia), evasion (redukcja obrażeń AoE), durability (przedmiot się nie psuje), speed (szybciej się poruszasz), cleave (szansa na obrażenia AoE przy atakach)
Pancerz:
- Koniec z "lats with power" i "lats with inta", teraz tylko lats;
- Kluczowy parametr przedmiotu zmienia się w zależności od tego, jaką specyfikację posiada postać;
- główny parametr będzie się zmieniał w zależności od zaklęcia;
- Wszystkie przedmioty, które są upuszczane w raidach, będą komuś potrzebne;
- będzie tylko jeden raid set na klasę (nie będzie już podziału na healer i dps set);
- Biżuteria kostiumowa, jak pierścionki, naszyjniki i peleryny, będzie teraz bardziej zorientowana na charakter;
Spłaszczenie:
- Tak, deweloperzy potwierdzili, że spłaszczanie postaci będzie miało miejsce;
- względna siła postaci nie ulegnie zmianie;
- Solo farming starej zawartości nadal będzie możliwy;
Jak zmieni się charakterystyka - patrz przykład poniżej
Kilka moich groszy na ten temat. Nie rozumiem uproszczeń w podrasowywaniu elementów. Po pierwsze, nie zajmuje to aż tak dużo czasu, jeśli jesteś świadomy priorytetów, kapsli i całej reszty. Po drugie, wybór czuntów i gemów też nie jest zbyt duży. Koszt tuningu? Wątpię, żeby ktokolwiek w tej grze miał problemy z gotówką na ten cel. Po trzecie, tuning karoserii to swego rodzaju minigra, która mnie osobiście sprawia pewną frajdę. I nie jestem jedyny, jest mnóstwo ludzi, którzy uwielbiają teorikraft i gry z parmetrami postaci. Ale reakcje, które widziałem na widowni mówiły tylko jedno - wielu osobom na widowni się podobało. Musi mi czegoś brakować w tym życiu.
O tym, jak bardzo wpłynie to na rynek, pomyślimy później, ale na razie możemy założyć, że czasy super zysków dla chanterów i jubilerów skończą się po premierze 6.0.
To wszystko na razie w skrócie. Następne posty będą dotyczyły questów i lochów.