W prawdziwym życiu pojazdy pełnią dwie funkcje. Pierwszym z nich jest sam pojazd. Drugą funkcją jest wyścig. Mówiąc bardziej przyzwoicie, samochód jest elementem statusu, który określa, kim jest dana osoba, co robi i jaki jest jej poziom dochodów. Blizzardowie przenieśli ten model do gry niemal w całości. Dla osoby znającej się na rzeczy wystarczy zobaczyć zawodnika na danym montażu, aby z dużą dozą pewności stwierdzić, kto jest przed nim. Rasowe wierzchowce są dosiadane przez prawie wszystkich. To tak jakby mieć Zhiguli lub Lanosa. Jeśli widzisz nocnego elfa na koniu, to osoba przed tobą prawdopodobnie nie jest 'casualem', ale kimś, kto spędza więcej niż pół godziny dziennie grając w grę, jeśli zdecyduje się poświęcić czas na podniesienie swojej reputacji w Stormwind do 'wywyższenia'. Jeśli widzisz krasnoluda na kościanym koniu i nie jest to Death Knight, to jesteś "hardcorowym bywalcem", który dziesiątki razy biegał do Stratholmu tylko po to, by zdobyć konia Barona. Jeśli widzisz Niedźwiedzia Zulamańskiego, to znaczy, że patrzysz na odnoszącego sukcesy raidera, który farmował tę instancję przed Patch 3.0.2. Jeśli widzisz motocykl lub mamuta, to bądź pewien - ten gracz ma dużo pieniędzy, jeśli go na to stać.
Niektóre góry możesz bez problemu kupić w każdej chwili (oczywiście pod warunkiem, że masz na to fundusze), inne - jeśli Twój poziom gry pozwala Ci na robienie osiągnięć, za które otrzymasz je w nagrodę. To znaczy, jeśli postawisz sobie cel, zdobycie zwierzęcia latającego na sankach jest całkiem realne. To powiedziawszy, istnieje kategoria bardzo rzadkie maunts w grze, które nie tylko dostać, nie zawsze widziałem.
Często są one w posiadaniu tylko kilku osób na serwerze. Zdobywając je można obutavić jakiegoś bossa, a szansa, że spadnie on z mauntów jest bardzo mała - około 1%, a nawet mniej. To jest jedna szansa na sto.
Jakie rzadkie maunty znajdują się w grze? Przeczytaj o niektórych z nich poniżej.
Popioły Al'ar lub Feniks
Prędkość: 310%.
Drops from the Prince of Kel'thas in Tempest Keep.
Szansa na upadek: 1%
Szybki tygrys zuliański
Prędkość: 100%.
Dropy z Najwyższego Kapłana Thekala w instancji raidowej Zul'Guruba.
Szansa na upadek: 0,6%.
Fiery Warhorse.
Prędkość: 100%.
Drops the Attunmen in Karazhan's raid instance.
Szansa na upadek: 0,7%.
SwiftRazzashi Raptor
Prędkość: 100%.
Drops a Bloodlord Mandokir in Zul'Gurub's raid instance.
Szansa na upadek: 1,2%.
Deathcharger.
Prędkość: 100%.
Upuszcza Barona Rivendare w Stratholmie (5 osobowa instancja).
Szansa na upadek: 1%
Władca Kruków
Prędkość: 100%.
Drops Anzu w Halls of Settec (Tryb Heroiczny).
Szansa na upadek: 0,8%.
Szybki biały jastrząb
Prędkość: 100%.
Dropy z księcia Kel'thas w Tarasach Magów (tryb Heroiczny)
Wskaźnik upadku: 2%
O koniu Baron już pisałem. Na moim serwerze widziałem i to nie tylko raz. Po wyjściu WotLK solo-przejście Stratholmu nie było szczególnie trudne nawet dla niebiesko-zielonej 80, nie mówiąc już o chłopakach z T 8.5. Są nawet przewodniki, jak w 15-20 minut dostać się do Barona, omijając tracki. Z Raptorem i Zulian Tiger trochę trudniej, ale dla "full-epika" znającego swoją klasę, solo w Zul'Gurubie nie stanowi problemu. Cóż, dla trzech czy pięciu facetów ten instans nie powinien być żadnym problemem. Z tej listy chyba jednym z najtrudniej dostępnych kopców jest Feniks. Tempest Keep, rajd zaprojektowany dla dwudziestopięcio-siedemdziesięciolatków może teraz stanowić poważne wyzwanie dla tych, którzy nigdy w nim nie byli.
Przedwczoraj w grupie z kumplem, który posiada Phoenixa, rozgrywaliśmy dzienne zadania Turnieju. Według Snissa, właściciela wierzchowca, ptak wypadł z Księcia tylko trzy (!) razy na Moonglade i jest on jedynym sojusznikiem, który go posiada. Pozostali dwaj poszli do Hordy. A więc proszę bardzo.